-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
ID. Buzz Cargo får flere oppgraderinger
Mer effekt, mer utstyr, økt tilhengerkapasitet og firehjulsdrift.
I 2023 ble en elektrisk varebil for første gang det mest solgte nyttekjøretøyet under 3,5 tonn. Om du lurer: Ja, det var Volkswagen ID. Buzz Cargo. 3.407 slike ble registrert i Norge i 2023, og til nå er nesten 5.500 eksemplarer registrert.
Nå forteller importøren at det samtidig kommer flere andre oppgraderinger.
- Vi har nylig åpnet for bestilling av oppgraderte ID. Buzz Cargo, og etter sommeren 2024 vil vi åpne for bestilling av 4MOTION firehjulsdrift. Vi vet at firehjulsdrift er noe norske kunder setter pris på, og vi forventer stor interesse for bilen, sier Fredrik Matheson, direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy.
Oppgraderingene innebærer større batteripakke og større motor.
Effekten øker fra 204 hestekrefter til 286 hestekrefter for varianten med tohjulsdrift, og til 340 hestekrefter for 4MOTION-utgaven.
Begge utgavene vil også ha et dreiemoment på 550 newtonmeter, og i tillegg få økt tilhengervekt.
YrkesBil har spurt hva som blir den nye tilhengerkapasiteten, og fikk følgende svar fra Stian Blindheim, kommunikasjonssjef for Volkswagen i Harald A. Møller:
«Dagens modell har 1.000 kg hengervekt. Estimert hengervekt på oppgradert modell med tohjulstrekk er 1.200 kg, mens vi foreløpig ikke har et estimat på hengervekt for modellen med 4MOTION».
(artikkelen fortsetter under)
I oppgraderte versjoner er også både forvarming av batteriet og forbedret ladehastighet på plass.
ID. software 5.2 og forbedret infotainment-skjerm som nå måler 12,9 tommer er også en del av pakken.
Standard utstyrsnivå er også økt sammenlignet med tidligere modell, og blant annet er nå både intelligent hastighetsassistent, trafikkskiltgjenkjenning og Lane Assist på plass.
Det er også Førerassistentpakke, som blant annet inkluderer blindsoneassistent med rear traffic alert og utstigningsvarsel. Bilen kan også leveres med varmepumpe som tilvalg.
LES OGSÅ:
-
Åpner snart for bestilling av e-Transporter med 4Motion
-
Stansen i varebil-godkjenninger: Håper på fremgang i møte mandag
-
Eksplosiv vekst: Fra 400 til 1.700 biler i året
-
Full stans: Får ikke registrert bilene
-
Bekrefter: Her skal neste generasjon e-Crafter bygges
-
Nye varebiler i juli: Nærmer seg fjorårets volum
-
Nå kan matpausen i varebilen bli litt morsommere
-
Snart kommer flere elvarebiler med firehjulsdrift
-
Ordrereserven? Godt nok til å bli nummer en.
-
Møller om elvarebiler: - Det må kraftigere lut til om vi skal få et skifte